Pazartesi, Ekim 21, 2013

Melody II - Gövde ve Kabuk

Melody II gövde kaplaması için yapılan hesaplamar sonucunda 4 kat laminasyon ve 32 mm kabuk kalınlığı yapılması öngörülmüştü. Daha önce verdiğimiz karara istinaden postalar sökülmeyecek ve yerinde kalacaktı.

Kabuk malzemesi olarak maun ağaç kullanılmasına karar vermiştik.

Melody II Gövde Kabuğu bitmiş hali


1.Kat Boyuna Triz İç Kaplama: Teknenin karinasında oluşan değişken açılara göre boşluk bırakmadan birbirine geçecek dışbükey-içbükey şekilde doğranmış ve silinmiş maun kereste postalara dik gelecek pozisyonda boyuna döşendi. (Kalınlık:16 mm, Yükseklik: 50 mm, Boy : Serbest) Maun Kereste.
Epoxy yapıştırıcı sürüldükten sonra postalara işkence ile baskı uygulanarak yapıştırıldı. Bu yapıştırma işlemi esnasında sürekli olarak ölçü kontrolu yapılır ve gövdede tam simetri sağlanır. 
Ayrıca her postaya çifter ağaç vidası sıkıldı. Bu vida tamamen ahşap kaplamalar içinde gömülü kalacağından bir sakınca yaratmıyor. Bu katman yapıştırıması bittikten sonra önce kaba, sonra ince zımpara yapılarak yüzey tesviyesi sağlandı.

Triz kaplama detayı


Triz kaplama üzerine yapılan +45 Diyagonal kaplama

2. Kat +45° Diyagonal Kaplama: Mevcut kaplama üzerine  maun papeller 45 derece açıyla yapıştırıldı.
( Kalınlık: 4 mm, Genişlik: 200 mm, Boy: Serbest) bu yüzeyde işkence ile baskı uygulanamadığından plastik ve paslanmayan zımba teliyle alt katmana tutturuldu. Zaten bu çakma işlemi epoxy yapıştırıcı tam kürünü alıncaya kadar iki yüzeyin birbirini tutması içindir. Bu zımba tellerinin açıkta kalan kısımları yüzey tesviyesi esnasında traşlanır ve kaybolur.

+45 Diyagonal kaplama tamamlandı

3. Kat -45° Diyagonal Kaplama: Aynı 2.kat kaplamada olduğu gibi 4 mm kalınlıkta maun papeller mevcut yüzeyin üzerine aynı yöntemle kaplandı. Ancak bu kez kaplama yönü yatayla -45° açı yapacak şekildeydi. Birbirine dik iki farklı yönde yapılan bu kaplamalar ilerde teknenin maruz kalacağı dalgalı denizlerde gövdenin farklı yönlerden gelecek olan güçlere karşı daha dayanıklı olmasını saglayacaktı.
Gövdede iç kısımdaki postalarla yapılan metal saplama gibi bağlantılar bu katta yapıldı, çünki son kat kaplama üzerine sadece ince katmanlar uygulanacaktı.

Gövde iç bağlantıları ve saplamaları en geç 3.katta yapılır

4. Kat Boyuna Triz Dış Kaplama: 9 mm kalınlıktaki maun kereste son ahşap kat olarak boyuna döşendi. Plastik zımba telleri için bu kalınlık fazla geldiğinden daha değişik bir yöntem kullanıldı: Çivi.
30 mm boyunda kalaylı çiviler 40x40 mm ebadında ve 8 mm kalınlıkta kontraplaklara çakılır, daha sonra bu çiviler 9 mmlik tahtaları epoxy yapıştırıcı kürünü tamamlayana kadar yüzeye tutturmak için üstten çakılır. Burada geçici kontraplak parçaların görevi, çiviler kerpetenle sökülürken kolaylık sağlamak ve asıl gövde yüzeyini ezilmelere karşı korumak içindir. Ortaya çıkan çivi deliklerine bildiğimiz kürdanlar çakılır, (muhtemelen gürgen ağaçtan) daha sonra tüm yüzey temizlenir, kabadan inceye zımpara yapılır ve fiberglass elyaf kaplama işlemine hazır hale getirilir.

Son kat uygulaması

Çivi deliklerine kürdanlar çakılarak kapatılıyor 



Son ahşap kaplama (Dış Triz) bitmiş hali





1 yorum: