Pazar, Ekim 20, 2013

Neden Yazmalıyım ?

Aslında bu soruyu birçok kez kendime sordum: Neden yazmalıyım diye...

Genellikle okumayan bir toplumda yaşıyoruz. Okuma alışkanlığımız genellikle gazete ilk sayfası, futbol haberlerinden ileri gitmiyor. Aramızda biraz daha "kültürlü" olanlarımız dergileri okuyor. Roman okuyanlar da var tabii. Konu düşünce ile ilgili kitaplara gelince okuyucu sayısı iyice azalıyor. Çevre ile iletişimi okuyup anlayarak değil, görsel ve işitsel medyada, sosyal medya'da, tv kanallarından sağlamayı seçiyoruz. Sonu gelmeyen, yayımlandıkça yazılan diziler  hayattaki davranışlarımıza temel teşkil ediyor. Bilimsel veya herhangi bir konuda araştırma yaparak bu tecrübeleri derleyen kişi sayısı bence çok az, bu da araştırmayan, düşünmeyen, kendisine verilen ya da dayatılan konulara kolayca inanan ve bunları kabullenen "sığ" bir toplum yaratıyor.

İtiraf etmeliyim ki, son yıllarda ben de dergi ve gazete okumaktan başka birşey yapamadım.... Haa, bir de ipad üzerinden Facebook'taki çeşitli yazıları ve bazı gazetelerde yayınlanan makaleleri de okuyorum tabii.

Benim bu kişisel görüşüm doğal olarak resmi istatistiklere felan dayanmıyor tabii, sadece gezdiğim birçok ülkede metro, otobüs gibi toplu taşıma araçlarında gözlediğim okuyucu sayılarına ve davranışlarına göre oluşuyor. İnternet üzerindeki Türkçe makale, yazı vb. sayısı popüler bazı lisanlara - hatta popüler olmayan lisanlara - göre o kadar az ki.... Sığ bir toplum olmaktan kurtulmak, gençlerimize ve ilgilenenlere bir kaynak bırakmak için yazmak ve bildiklerimizi, fikirlerimizi üşenmeden, korkmadan toplumun diğer fertlerine iletebilmeliyiz. Hepimiz birer yazar olarak kitaplarımızı bastırıp dağıtamasak bile bloglar ve arama motorlarıyla bunların bulunmasını, okunmasını sağlayabiliriz.

Tekne yapımı, deniz yaşamı ve yelkenle seyahat konularında burada yayımladığım text, görsel ve işitsel malzemeler ilerde genç dimağlara ışık tutabilir ve bu konuları araştıranlara kaynak olabilir diye vakit buldukça ve zaman yarattıkça yazıyorum ve paylaşıyorum.

1 yorum: