Salı, Ekim 22, 2013

Tasarımın Gücü

Tekne planımı çizmiş ve buna istinaden 2010 yılının Mart ayında proje işlerini başlatmıştım.

Yeni teknemin proje işleri Karataş Yacht Design tarafından yürütülürken ben de üst bina ve teknenin profili nasıl olabilir sorusuna cevap arıyordum. Bu konuda fazla bir tecrübem olmadığından özellikle üst bina için yaptığım çizimler kendi içime de sinmemişti. Bu konuda İbrahim Karataş ile birçok fikir alışverişi yaptık, ta ki İbrahim 2010 Mayısında aşağıdaki eskizi masanın üzerine koyana kadar....

Design : İbrahim Karataş - Mayıs 2010

Tasarımın gücüne bir kez daha inandım. Çizimi görür görmez aradığım cevabın bu olduğunu anladım ve bu şekideki profili hemen kabul ettim. Daha sonra üst bina ve profil detayları tamamen bu çizime sadık kalınarak yapıldı. 

İbrahim Karataş gibi çok ender bulunur bir tasarımcıya burada tekrar teşekkür ediyorum.

Günümüzde bu denli gelişmiş 2 ve 3 boyutlu çizim programları olmasına rağmen, tasarlanan ürünün ( bu bir bina ya da tekne olabilir, farketmez) aslını oluşturan ana çizim elle yapılır !!! Ancak bu basit şekli kolayca çizebilmek için bir ömür boyu o konuda tecrübe kazanmak gerekebilir...

Artık Melody II yatı tam olarak aklımda şekillenmişti...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder