Pazar, Nisan 08, 2012

Tek Gövdeli Tekne mi, Katamaran mı ?

Çevredeki tekne sahipleri ile yaptığım sohbetlerde ve dergilerde okuduğum makalelerde katamaran ile klasik tek gövdeli teknelerin olumlu ve olumsuz yanları hakkında biraz bilgi sahibi olmuştum.

Katamaran sığ denizlere girebiliyordu.
Katamaran sert rüzgarda ve apaz seyrinde bayılmıyordu.
Katamaran geniş, aydınlık ve manzaralı bir salon imkanı veriyordu.

Şahsen bir katamaranda açık denize hiç çıkmadım, bu yüzden bu konuda söyleyecek bir sözüm yok, daha önce bunu denemiş veya alışmış olsam belki tercihimi bu yönde kullanabilirdim.

Ancak diğer bazı konular aşikardı:

En önemli konu, katamaranlar tek gövdeli teknelere kıyasla orsaya daha geniş bir açıyla girmek zorundaydılar, neredeyse 40 dereceyi bulan bu açı özellikle rüzgara karşı olan seyirleri zorlaştırabilirdi.
Çift gövde sebebiyle neredeyse her ekipmandan çifter çifter almak gerekiyordu; iki motor, iki pervane, iki dümen vb. İlk alım maliyeti yüksekti.
Gene aynı nedenle, uzun vadede bakım ve onarım maliyetleri de yüksek olacaktı.

Lagoon 51 Katamaran
Kapladığı büyük alan sebebiyle, marinalarda diğer teknelere göre daha büyük kira bedelleri ödeniyordu.
Tek gövdeli teknelere kıyasla, katamaranı bakım vb. sebebiyle karaya çekip atacak vinçler veya düzenekler her yerde kolayca bulunamıyordu.
Kısacası, katamaran keyfi zaten kısıtlı olan bütçeme ağır gelecekti.


Benim tercihim ise tek gövdeli, klasik bir yelkenli oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder